Perşembe, Şubat 16, 2006

Pardus


Eh bu seferki yazimiz biraz daha ciddi olucak sanirim. Turkiye’nin bagrindan kopmus insanlarin el emegi goz nuru ile sayfa sayfa kodlarla dokuduklari saheser Pardus’tan bahsetmek istiyorum biraz. Duygunun gelisi ile pardus kurulum cd’sini yaninda getirmesi bir oldu. Eh bende zaten hali hazirda formati gelmis olan bilgisayarima kurdum hemen. Oncelikle belirtmek isterimki, ben bilgisayar programlari konusunda belesci bi kisligim. Once kazaa, sonra dc++ en sonunda da BitTorrent ile tasnisip, su ana kadar hic bir programa para vermedim. Aferim mi bana? Tabiiki hayir. Ozellikle su aralar hic birsey indiremiyorum korkudan, ama o da ayri bi hikaye. Neyse, zamaninda linux kurup ogrenmegi denemis ve sonunda kafasi inanilmaz karismis olarak vazgecmis biri olarak, Pardusun kurulumunun tereyagindan kil cekmekle birebir oldugunu soyleyebilirim. Iki tik tik, ve kaptan masaustu karsinizda. Gorunum olarak windows gibi ama ozellestirilebilitesi windowsa 100 basar sayin okuyucu (bkz). Evet arada ufak tefek sorunlar oluyor; ki buyuk cogunlugu windowstan linuxa adaptasyon ile ilgili – en azindan benim basima programlar ile ilgili bir sorun gelmedi. Pardusun en zevdigim yani, diledigim programi gonul rahatligi ile indirip, kullanabilmem. Hersey, biraz kaba bir degimlede olsa, beles. Programlarin serbest dagitim olmasinin yaninda PISI sayesinde, hangi programlar indirilmeye musait, gorup, bi cirpida indirebiliyorsunuz. Ayrica bazi programlar kendilerine ait yan programlari (plug-in – evet terimleri turkceye cevirme konusunda ozurluyum) cok basit bir arayuz ile indirmenize olanak taniyorlar. Mesela bugun muzik dinleme programi amaroK’un muzik arsivimdeki her album icin internetten otomatik olarak album kapagi indirebildigini gorunce oha falan oldum yani.

Tabiiki bu demek degilki, ben windowsu tamamen birakip bi anda Pardus kullanmaya basliyacagim. Bi anda olabilecek bir transfer degil bu bir cok kullanici icin. Sanirim serde yatan yillarin verdigi bi aliskanlik var temelde. Ben sahsim olarak sik kullandigim bir cok programin incigini cincigini biliyorum. Daha kolay geliyor onlari kullanmak. Ama sanirim eninde sonunda (egerki kendime bir sekilde bir Mac almazsam) windowsu tamamen silip pardusa gececegim. Hic kendi bilgisayari olmayan ev kullanicisina inanilmaz derecede tavsiye ederim kendisini, windowu ogrenmeye calismaktansa direk pardusu orgenmeye calisin efenim. Hic gerek yok Bill Gates’in hazinesine bi altin daha katmanin…

Yuru be aslanim, kim tutar seni…

2 yorum:

Düygü dedi ki...

Yuru be Ahmet'im ne gusel yazmissin :)))

ahmeT Zehir dedi ki...

ehhe, icimi doktum, daha yazarim ben bu konuda...:)