Çarşamba, Aralık 21, 2005

eriyen meyve ve sebzeler

evet evet meyveler ve sebzeler uygun sartlar altinda eriyebilirmis. egerki bunu denemek istiyorsaniz iste size tarifi:

oncelikle uygun yukseklikte bi tepe bulup kasirga duasina cikmaniz gerekiyor (bu duanin nasil oldugunu google kullanarak bulabilecegine inaniyorum okuyucu). egerki uygun kuvvette bi firtina cikarsa hemen evi terketmelisiniz, ama sanki hicbiseyden haberiniz yok gibi davranip, butun yiyeceklerinizi, ozellikle sebze ve meyveleri, buzdolabinda birakmalisiniz. sonrasini doga ve eger sansli iseniz savasa milyonlarca dolar yatiran busha birakiyorsunuz. firtina yuzunden bi ay boyunca evinizde elektrik kesik kaliyor (ki sicak bi yerde yasamaniz deneyin sonuclarini dahada guclendiriyor), bu arada sehrinizi su bastigi icin evinize geri donemiyorsunuz. iste ne oluyorsa bu arada oluyor, artik sihirmi dersiniz, yoksa temel biyoloji kurallarimi siz bilirsiniz. buzdolabinda duran butun meyveler ve sebzeler eriyor, milkshake gibi bi hal aliyor. ama tum bu olanlarin bide negatif yani var, dolabiniz garip bi koku ile kaplaniyor, bu yuzden evi terketmeden icine bi kac tane portakal aromali araba kokusu asin derim ben.

evet ben bugun buzdolabimi temizledim, en sonunda. ev sahibi eger cok kotu bi durumda degilse yenisini alamam dedi, ki duydugum diger hikayelere gore cok ta kotu degildi durumu. eh bende aldim elime camasir suyumu balerina cif edasi ile temizledim buzdolabini. hala kokusu cikmadi (eh iste salak ben, aklima gelmedi araba kokusu asmak evi terketmeden once) gerci ama onun icinde icine karbonat koy diyolar. bakalim gorucez...


Dip not: tabi isterseniz bu deneyi bi kac muzu kapali bi kaba koyup kabida gunes altina koyarakta yapabilirsiniz, kasirganin cevreye zarar verme ihtimali var burdan bakin

Hiç yorum yok: